Update 11/05/2017

E-tickets bij activiteiten

Bij grote activiteiten en evenementen is het registreren van aanwezigheid nog niet zo makkelijk. Het is lastig om te controleren of je iedereen hebt gehad en of er niet meer mensen zijn gekomen dan er zijn ingeschreven. Daarom hebben we nu de e-tickets in Club-assistent geïntegreerd.

E-tickets gebruiken

Bij het aanmaken van een activiteit heb je vanaf heden de keuze om geen e-tickets te gebruiken, eenmalig scanbare e-tickets of onbeperkt scanbare e-tickets.
  • Eenmalig scanbare e-tickets: inschrijvers krijgen een barcode toegestuurd die één keer gescand kan worden. Probeer je de barcode nogmaals te scannen, dan krijg je de melding dat de barcode al gescand is. Deze tickets kun je bijvoorbeeld gebruiken bij unieke toegangscontrole.
  • Onbeperkt scanbare e-tickets: inschrjivers krijgen een barcode toegestuurd die onbeperkt gescand kan worden. Handig als iemand bijvoorbeeld langs meerdere checkpoints moet.

Hoe werken e-tickets?

Benodigdheden

  • Club-assistent activiteitenmodule
  • Barcodescanner (je kunt de barcodes ook handmatig invoeren, maar dat werkt een stukje minder efficiënt.

Barcodes gebruiken

  • Maak een activiteit aan met e-tickets
  • Zorgt dat mensen zich inschrijven.
  • Inschrijvers ontvangen na inschrijving automatisch een barcode in hun inbox.

We spoelen vooruit naar de dag van je activiteit

  • Sluit de barcodescanner aan op je computer of telefoon.
  • Log in via Club-assistent, ga naar 'Activiteiten, planning & commissies' en klik bovenin de balk op 'Activiteit Scanner'.


     
  • Scan voor elke aanwezige de barcode.

E-tickets personaliseren

Bepaal zelf het uiterlijk van het e-ticket dat in de bijlage als PDF wordt meegestuurd. Stuur ons via Problemen & Wensen een .docx bestand toe van hoe het e-ticket eruit moet komen te zien, en wij zorgen ervoor dat hij wordt toegepast. Voeg bijvoorbeeld je eigen logo, het logo van eventuele sponsoren of een mooie achtergrondfoto toe.

Nog vragen?

Heb je nog vragen over het gebruik van e-tickets? Stel ze dan gerust via Problemen & Wensen en dan beantwoorden wij ze zo snel mogelijk.