Beheer via Back-office

Wil je de leden niet laten inschrijven via de website maar wil je dit zelf beheren in Club-assistent Back-office/Back-site, dan volgen hieronder de richtlijnen.

Bedrijf aanmaken

  • Ga naar Ledenadministratie > Bedrijf> bedrijven overzicht.
  • Klik rechts op Item toevoegen.
  • Voer de gegevens van het bedrijf in en klik op opslaan.

Lid/Contactpersonen toevoegen

  • Open het ledenoverzicht
  • Klik rechts op Item toevoegen
  • Koppel dit lid aan het bedrijf wat zojuist is aangemaakt
  • Voer de overige gegevens van dit nieuwe lid in.
  • Voor dit lid zal een lidmaatschap aangemaakt worden met startdatum vandaag. Past deze datum eventueel aan.

Wat moet ik doen bij "uit dienst"?

Indien een lid uit dienst gaat bij het bedrijf wat ingeschreven is bij de vereniging dan voer je de volgende mutaties door:

STAP 1:
  • zoek het lid op in het ledenoverzicht
  • Ga naar tabblad lidmaatschap
  • Voer de einddatum van het lidmaatschap in 
  • Zet de account status van actief naar afgemeld.

STAP 2:
Vervolgens kun je te maken hebben met de volgende situaties:

Overige werknemers blijven lid

Indien namens het bedrijven meerdere leden ingeschreven zijn en de andern blijven actief lid dan hoef je verder niets te doen.
 

Er komt een nieuw lid/contactpersoon

Als bij de opzegging direct een nieuw contactpersoon opgegeven wordt dan maak je een nieuw lid aan bij het bedrijf.
  • Ga naar het bedrijvenoverzicht.
  • Zoek het juiste bedrijf op.
  • Open het bedrijf door op de regel te klikken
  • Ga naar tabblad contactpersonen
  • Klik rechts op Item toevoegen
  • Voer de gegevens van de nieuwe contactpersoon is als nieuw lid van de vereniging

Bedrijf stopt als lid

Als het lid opzegt en dit is het enige lid van het bedrijf dan stopt ook het bedrijf met het lidmaatschap. Je hoeft verder niets te doen. Club-assistent gaat uit van de leden. Indien er geen actieve leden gekoppeld zijn aan een bedrijf dan zal het bedrijf ook niet meer getoond worden op de site en ook niet meedraaien in de contributieronde.

De persoon in kwestie wordt lid namens een ander bedrijf.

Voer in dit geval het lid opnieuw op in de ledenadministratie
  • Ga naar het bedrijvenoverzicht.
  • Zoek het juiste bedrijf op.
  • Open het bedrijf door op de regel te klikken
  • Ga naar tabblad contactpersonen
  • Klik rechts op Item toevoegen
  • Voer de gegevens van dit lid in alsof het een nieuw lid is van de vereniging.
Op deze manier blijven de facturen uit het verleden ook gekoppeld aan de juiste persoon.

De persoon in kwestie start een nieuw bedrijf.

Indien het lid zelf een bedrijf start, maak dan eerste dat nieuwe bedrijf aan in de ledenadministratie en volg dan de stappen hierboven.