Inschrijven als lid

Het inschrijven van leden van een businessclub werkt nét iets anders dan bij andere verenigingen of sportclubs. De tutorials van de ledenadministratie kun je grotendeels volgen. Zeker het beheer van je ledenadministratie. Enkele uitzonderingen leggen we hieronder uit.

Nieuw lid aanmelden

Een lid meldt zich aan via het aanmeldformulier op je website. Je kunt dit formulier aan een pagina toevoegen door voor die pagina het template 'Lid worden' in te stellen. Er wordt dan automatisch een aanmeldformulier onderaan de pagina toegevoegd. Hoe je een template toevoegt, lees je in de tutorial Paginatemplate kiezen.

Het aanmeldformulier is niet door jullie zelf aan te passen. Wil je iets aanpassen aan het aanmeldformulier? Stuur ons dan een bericht via het Ticketsysteem.

Bedrijfsgegevens

Ieder lid vult bij aanmelding ook zijn/haar bedrijfsgegevens in. De aanmelding is niet gelimiteerd tot 1 persoon van een bedrijf, maar meerdere werknemers kunnen zich aanmelden vanuit hetzelfde bedrijf. 
De leden worden dan in de ledenadministratie aan elkaar gekoppeld bij het onderdeel bedrijf. (alleen wanneer ze exact dezelfde bedrijfsgegevens invullen.)

Lidgegevens bewerken

Ieder lid heeft een eigen account en kan hier dan ook zijn/haar gegevens wijzigen. Het is in dit overzicht ook mogelijk om de bedrijfsgegevens te wijzigen. Als er meerdere leden aan een bedrijf gekoppeld zijn zal de aanpassing van deze bedrijfsgegevens van invloed zijn voor álle leden. 

Is één van je leden niet meer werkzaam bij het bedrijf waar hij/zij mee ingeschreven staat? Vraag dan of dit lid het lidmaatschap van dit bedrijf wil opzeggen (of verwerk dit zelf in de ledenadministratie). 

Wil dit lid wél lid blijven van jouw businessclub, vraag dan om een hernieuwde aanmelding met de actuele gegevens van de nieuwe werkgever of bedrijfsnaam.