Klanten & bestellingen bekijken

In deze tutorial kan je zien welke bestellingen er allemaal gedaan zijn en door wie ze gekocht zijn. Dit is belangrijk om te zien dat je retournerende klanten hebt, welke producten er veel verkocht worden of juist welke producten er helemaal niet verkocht worden.
Om bij het overzicht te komen van klanten en bestellingen ga je naar Club-assistent -> Webshop -> Klanten en orders -> Klanten/Bestellingen

Bij het klanten overzicht zie je de meest belangrijke klantgegevens, zoals adres, contact en persoonsgegevens.
Hier kan je ook klanten toevoegen of klanten bewerken.

Je ziet in dit overzicht de volgende primaire gegevens:
  • Site
  • Bedrijfsnaam
  • Voornaam,
  • Achternaam
  • Plaats
  • Land
  • Emailadres
  • Of de klant een bestelling heeft geplaatst vanuit een account.

Als je de klant opent zie je bij gekoppelde items een overzicht van de bestelling en een log bestand.
In het logbestand staat de datum van de bestelling en wat voor acties er zijn uitgevoerd. Denk hierbij aan het versturen van een bevestigingsmail, factuur toevoegen en of er wel/geen betaling heeft plaatsgevonden.

Bij de bestellingen zie je wat de klanten besteld hebben met wat primaire gegevens.
De primaire gegevens bestaan uit:
  • Naam
  • Email
  • Lid
  • Totaal
  • Leveringsmethode
  • Betalingsmethode
  • Uitleveren
  • Testbestelling
  • Datum
Verder kan je hier nog de factuur terugkijken, de lidgegevens (als het een lid is en ingelogd was als lid), of er een voucher gebruikt is en de geschiedenis van de bestelling.

Als er een lid heeft besteld, kan je op deze plek ook de gegevens van het lid zijn die zijn opgenomen in de ledenadministratie.