Ruimte reserveren

De ruimtes die je hebt toegevoegd, zijn te reserveren bij activiteiten en vergaderingen. Als je een ruimte reserveert, weet je zeker dat deze voor jou is en voorkom je dubbele boekingen. 
Deze functionaliteit is niet standaard beschikbaar. Ben je hier in geïnteresseerd? Dan horen we dit graag via een ticket in de Problemen & Wensen

Via Club-assistent

Om via Club-assistent een ruimte te reserveren, doorloop je de volgende stappen:
 
1. Ga naar de module 'Activiteiten, planning & commissies'.
2. Klik vervolgens op de knop 'Reserveringen' onder extra opties.
3. Je bevindt je nu op de reserveringspagina. Er wordt een kalender met de huidige week getoond en daarin de reserveringen.
4. Vervolgens klik je op een vak binnen de juiste dag van de kalender om een reservering toe te voegen.
5. Vul de gegevens van de reservering in.
 
Relatie Koppel de reservering aan een van je relaties (optioneel)
Vereniging Vul hier de naam van de vereniging in (optioneel)
Omschrijving Omschrijf de reservering
Voornaam Vul de voornaam van de reserveerder in
Tussenvoegsel Vul het tussenvoegsel van de naam van de reserveerder in (optioneel)
Achternaam Vul de achternaam van de reserveerder in
E-mailadres Vul het e-mailadres van de reserveerder in
Telefoonnummer Vul het telefoonnummer van de reserveerder in (optioneel)
Locatie Kies de locatie van de reservering
Datum Controleer de datum van de reservering en pas deze eventueel aan
Start Controleer de start tijd en pas deze eventueel aan
Einde Controleer de eind tijd en pas deze eventueel aan
Herhaling Kies of de reservering eenmalig is of herhaald wordt
Status Kies de status van de reservering
Beschikbaarheid Hier wordt aangegeven of de locatie beschikbaar is voor reservering met ingevulde waardes
Prijs De prijs van de reservering

Klik op 'Reserveren' en de ruimte is gereserveerd.

Als je een relatie kiest worden de NAW-gegevens automatisch ingevuld. Een relatie voeg je toe door naar 'Activiteiten, planning & Commissies' > Reserveringen > Relaties te gaan en daar klik je op 'item toevoegen' om een relatie aan te maken.

Via de website

Maak een nieuwe pagina aan en voeg daar de resource reserveringen contentblok toe. Op deze pagina wordt dan de kalender met de reserveringen getoond. Bezoekers van je website zijn nu bevoegd om een reservering te maken via deze kalender, mits je ruimtes/resources hier de rechten toe hebben. (Leden & Externen, uit de vorige tutorial)

Zodra er een reservering via de kalender is toegevoegd wordt er een bevestigingsmail verstuurd naar de {WEBREDACTIE_EMAIL}, deze placeholder kan je terugvinden in de module 'Website' > Bevestigingsmails > Placeholders.

Om de reserveringen te accorderen ga je in Club-assistent naar 'Activiteiten, planning & commissies' > Reserveringen (extra opties) In de kalender ga je naar de reservering, klik je hier op en pas je de status aan. Als de status is veranderd naar akkoord of geannuleerd wordt de reserveerder op de hoogte gebracht. (dit gebeurt alleen bij een reservering via de website)

Afhankelijk van je rol binnen de vereniging, kun je ook ruimtes reserveren via de site. Dit kun je bijvoorbeeld doen bij het plannen van een vergadering. Hoe je een vergadering plant via de MyClub pagina, lees je in de volgende tutorial: