Mailinglijsten beheren

Als club beheer je ontzettend veel gegevens van leden. Daarnaast is er soms sprake van nieuwe of externe inschrijvers en een hoop relaties. Al deze personen wil je kunnen bereiken met een mailing, en daarom zorgen wij ervoor dat je al deze adressen in Club-assistent kunt beheren.

E-mailontvangers beheren

De mailingadressen die je kunt gebruiken om mailings te versturen, kunnen verschillende bronnen hebben:
  • Ledenbestand
  • Activiteitinschrijvingen
  • Nieuwsbriefinschrijvingen via de website
  • Mailinglijsten
De eerste twee hoef je zelf niet te beheren: leden kunnen zelf hun gegevens aanpassen en zijn verplicht om hun e-mailadres op te geven als ze zich inschrijven voor een activiteit. Hoe mensen zich inschrijven voor de nieuwsbrief via je website, lees je in deze tutorial.

Mailinglijsten

Naast je ledenlijst, heb je vaak ook verschillende mailinglijsten in beheer. Deze kunnen we indien gewenst voor je importeren, zodat je deze direct als doelgroep kunt selecteren. Mailinglijsten aanleveren doe je als volgt:
  1. Zorg dat je mailinglijst in het juiste format staat: Excel- of CSV-bestand met daarin in aparte kolommen e-mailadres, voornaam, tussenvoegsel en achternaam.
  2. Maak een ticket aan via Support ticket.
  3. Voeg hier de mailinglijst bij als bijlage.
  4. Wij importeren de lijst voor je en laten het aan je weten als de import voltooid is.

Filters

Binnen de doelgroepen zijn verschillende filters beschikbaar. Het kan wel eens voorkomen dat je hier een belangrijke filter mist. Soms kunnen we dat filter voor je toevoegen of aangeven hoe je deze doelgroep met een kleine omweg alsnog kunt mailen. Informeer hierover dan altijd even via Support tickets en dan geven wij bij je aan wat er mogelijk is.