Uitgestelde betaling toepassen

Het is in Club-assistent mogelijk om de betaling voor een activiteit niet direct met het inschrijven te regelen. Het is wel eens gewenst om de betaling te regelen nadat de inschrijvingen hebben plaatsgevonden, of nadat het niet meer mogelijk is om je inschrijving te wijzigen/annuleren. 
Als je voor uitgestelde betaling kiest bij het aanmaken van de activiteit dan kan dat op 2 manieren verlopen, incasso of via een betaallink. 

Let op! Heb je een bedrag ingevuld bij het inschrijfgeld, dan wordt er altijd om de IBAN gegevens gevraagd. 

Ten eerste zorg je ervoor dat 'betaling uitgesteld' aangevinkt is. Op deze manier kunnen leden/niet-leden zich inschrijven voor de activiteit zonder direct te moeten betalen. 
 
  1. Als bij de activiteit, of bij de activiteitcategorie, een betalingsprofiel is ingesteld met een PSP (Mollie, Docdata) dan wordt er direct na het inschrijven een betalingsverzoek (betaallink) in de bevestigingsmail per mail verstuurd. Hier zit geen factuur bij.
    Bij de deelnemer wordt dan na betaling automatisch aangegeven dat het bedrag is voldaan.
     
  2. Als er geen betalingsprofiel is ingesteld of een incasso betalingsprofiel dan moeten de inschrijvers op het formulier hun rekeningnummer opgeven en akkoord gaan met een eenmalige incasso. Deze zul je nadat je de inschrijvingen hebt ontvangen, door bij financieel op "SEPA incasso genereren" te klikken, moeten incaseren. Hiervoor zou je dus een incasso profiel bij financieel ingesteld hebben staan.

OUD

Bij het aanmaken van een activiteit heb je de opties 'betaling uitgesteld' & 'inschrijf betaallink'. Deze twee opties gebruiken we om het uitstellen van de betaling te laten werken. 
 
  1. Voor een uitstel zorg je ervoor dat 'betaling uitgesteld' aangevinkt is en 'inschrijf betaallink' niet. Op deze manier kunnen leden/niet-leden zich inschrijven voor de activiteit zonder direct te moeten betalen. 
     
  2. Zodra de inschrijvingen compleet zijn en je de betalingen wil gaan innen bij de inschrijvers, ga je in Club-assistent weer naar de desbetreffende activiteit. Als het goed is staat 'betaling uitgesteld' aangevinkt en 'inschrijf betaallink' niet.
    Nu laat je het vinkje 'betaling uitgesteld' aan staan en zet je het vinkje 'inschrijf betaallink' aan en klik je rechtsonderin op 'Opslaan'.
     
  3. Bij "Mailing & Enquete" maak je een nieuwe nieuwsbrief aan. In deze nieuwsbrief voeg je het blok "Activiteit inschrijfdetails" toe en selecteer je voor dat blok de juiste activiteit. Dit blok zorgt er nu voor dat in de nieuwsbrief per deelnemer een betaallink beschikbaar wordt. 
     
  4. Is de nieuwsbrief gevuld naar wens? Dan kan je deze versturen en bij het selecteren van de ontvangers worden de activiteit inschrijvers automatisch getoond. Als check zou je er een paar kunnen controleren, om er zeker van te zijn dat het goed gaat komen. En dan klik je op 'versturen'!