Update Q3 2022

Acties en notities in de ledenadministratie

De acties en notities in de ledenadministratie bestaan al langere tijd. Je vindt ze onder de oranje balk in het tabblad 'Acties  & notities' 
Vanaf nu worden open acties en actuele noties extra onder de aandacht gebracht door boven in het scherm een notificatie te tonen.
 

Meerdere trainers koppelen aan een training

Van oudsher zijn trainers in Club-assistent opgenomen in de groep waaraan de training/les gegeven wordt.
Daarnaast is het mogelijk om een trainer ook expliciet te koppelen aan een training. Vanaf nu kun je meerdere trainers koppelen aan een training.
Alle gekoppelde trainers verschijnen dan ook in het lesrooster overzicht op de website.

 

Aanmelding nieuw proeflesser naar verschillende personen

Maak jij deel uit van een grote vereniging waarbij verschillende mensen geïnformeerd moeten worden bij het aanmelden van een nieuw proeflesser? We hebben goed nieuws voor je.
Je kun nu een contactpersoon instellen per subvereniging of zelfs op groepsniveau.
Dus bijvoorbeeld een nieuwe aanmelding voor gymnastiek gaat naar de ledenadministratie van gymnastiek.
En een nieuwe aanmelding voor (subvereniging) atletiek gaat naar de ledenadministratie van atletiek.

De registratie van de contactpersonen voor aanmeldingen kun je doen in de module Website > bevestigingsmails > Ontvangers aanmeldingen.

Letop: Dit werkt alleen voor proeflessers niet voor nieuwe leden (zonder proefles).

Startmoment proeflesser

Gebruik je de proeflessers functionaliteit bij het inschrijven op de website dan kan het nieuwe lid vanaf nu de eerste les aangeven waarop hij/zij deelneemt.
Dit is tevens de start van de proeflesperiode.
 

Leeftijdsindicatie bij een lesgroep

Vanaf nu kun je bij een lesgroep een leeftijd instellen.
De ingestelde leeftijd wordt dan op de wedstrijd getoond als aanvulling op de groepsnaam.
Op deze manier is het voor potentieel nieuwe leden direct duidelijk in welke groep ze zouden kunnen deelnemen.

Dit staat los van de leeftijdsinstelling bij eventueel gekoppeld contributieregels.

 

Als trainer afwezig? Dan geen declaratie.

Als trainer kun je de trainingsuren declareren. Als je nu als trainer je declaratie indient is het duidelijker op welke dagen je niet aanwezig was. De regel wordt wel getoond maar is niet bewerkbaar.

Contributie in 2 delen? Keer eenvoudig de selectie om.

Als je het handig vindt om niet alle contributieregels in één keer toe te passen, dan kun je regels uitvinken. We hebben in deze update ook een knop toegevoegd waarmee je eenvoudig de selectie kunt omkeren.
 

Als trainer heb je nu inzicht of een atleet deelneemt aan een wedstrijd.

Wil je als trainer inzicht hebben of je pupillen deelnemen aan een wedstrijd? Vanaf deze update kun je in de app zien of ze zijn ingeschreven.
Klik op de naam van een teamlid voor het detailscherm.
Daar staat vanaf nu ook alle inschrijvingen op activiteiten en dus ook wedstrijden.
 

Betalingsfrequentie subsidielocatie

In Club-assistent is er ondersteuning voor subsidielocaties (Stichting Leergeld etc). Naast jaarlijks uitbetaling is er, vanaf deze update, ook de mogelijkheid om de bedragen per contributieronde te innen.
Stel de subsidielocatie 'Periodiek' in bij betalingsfrequentie om de bedragen per contributieronde te versturen naar de subsidielocatie.

 

Contractgegevens mailen naar Sponsor

Binnen de mailingmodule is er nu een extra contentblok "Sponsor contract tonen" beschikbaar.
Als je de sponsoren wilt informeren over hun huidige contract dan kun je dit blok prima toepassen.
 

Bannerblok opties

Sinds de start van Club-assistent zijn de bannersets beschikbaar. Deze werden geplaatst in de rechter- of linkerbalk.
De bannersets waren ook afgestemd op de gestandaardiseerde bannerformaten.
  • 728 x 90 leaderboard
  • 336 x 280 large rectangle
  • 300 x 250 medium rectangle
  • 200 x 200 small rectangle
  • 160 x 600 wide skyscraper
  • 120 x 600 skyscraper

We merkten dat de clubs meer behoefte hebben aan een eenvoudiger manier om sponsorlogo's te tonen.
We hebben daarom het (sponsor-) bannerblok uitgebreid met de opties:
  • Afbeeldingen uploaden
  • Sponsor logo's tonen (het logo wat in de sponsoradministratie geupload is)
Voor deze nieuwe opties hoef je dus niet langer banners en een bannerset aan te maken maar kun je direct de logo's uploaden of uit de sponsoradministratie tonen.

 

Aanmaken tickets vernieuwd

Wellicht heb je het al gemerkt, het aanmaken van een ticket is vernieuwd in een wizard met verschillende stappen.

Na de keuze van het onderwerp tonen we rechts in de zijbalk gerelateerde pagina's uit ons kenniscentrum (voorheen supportpagina's) om je te helpen het antwoord te vinden.
Staat je antwoord er niet bij dan vragen we je een keuze te maken uit een vraag, wens of probleem van een bepaalde ernst/categorie zodat voor ons duidelijk is hoe we je het beste kunnen helpen.
Vervolgens omschrijf je de vraag,wens of probleem.
Rechts vind je tips om de juiste informatie te verstrekken door bijvoorbeeld de juiste bijlage toe te voegen. 

De naam is ook veranderd van P&W naar Support tickets, de nieuwe naam voor de supportpagina's is Kenniscentrum.

We denken dat we met deze nieuwe opzet de support service nog beter van dienst te zijn.

Tips zijn altijd welkom.
Team Club-assistent