Update Q3 2023
De focus voor onze verbeteringen liggen dit kwartaal bij de app die dit voorjaar gelanceerd is.
Lees hier wat er in Q3 vernieuwd is.
(app release 1.3)
(app release 1.3)
Inloggen met meerdere accounts
Als ouder heb je bijvoorbeeld twee kinderen bij de vereniging en je wilt namens beide kinderen inloggen op de app.
Dit is nu aanzienlijk eenvoudiger geworden.
Zodra je inlogt op de app krijg je een overzicht met alle accounts waar je toegang toe hebt.
Selecteer de accounts die je wilt toevoegen aan je login en klaar is Kees.
Dit is nu aanzienlijk eenvoudiger geworden.
Zodra je inlogt op de app krijg je een overzicht met alle accounts waar je toegang toe hebt.
Selecteer de accounts die je wilt toevoegen aan je login en klaar is Kees.
Switchen tussen accounts
Ben je ingelogd op meerdere accounts dan kun je switchen tussen de accounts door linksboven op het pijltje naast je profiel foto/naam te klikken.
Wat we extra toegevoegd hebben:
Start je de app op nadat je deze enige tijd niet gebruikt hebt dan krijg je de keuze onder welk account je verder wilt gaan.
Wat we extra toegevoegd hebben:
Start je de app op nadat je deze enige tijd niet gebruikt hebt dan krijg je de keuze onder welk account je verder wilt gaan.
Aanmelden op een diplomadag
Organiseer je een diplomadag of bandexamen, dan organiseer je een activiteit van het type 'Op uitnodiging'. Het is vanaf nu niet meer mogelijk om in te schrijven via de app als je niet bent uitgenodigd.
Sta je in de lijst van genodigden, dan kun je je natuurlijk aanmelden en eventueel betalen via de app.
Sta je in de lijst van genodigden, dan kun je je natuurlijk aanmelden en eventueel betalen via de app.
Notities toevoegen als trainer
De ledenadministratie kan bij een lid notities toevoegen en deze inzichtelijk maken voor de trainer.
De trainer vindt deze op de teamlid-detailpagina (ook in de zwemcoach app).
Vanaf nu kan de trainer ook notities toevoegen en bestaande notities archiveren.
Een notitie die niet meer relevant is kan naar links geswiped worden en verwijderd worden uit de lijst. De notitie blijft dan wel inzichtelijk voor de ledenadministratie maar is gemarkeerd als Voltooid/Niet actueel.
De trainer vindt deze op de teamlid-detailpagina (ook in de zwemcoach app).
Vanaf nu kan de trainer ook notities toevoegen en bestaande notities archiveren.
Een notitie die niet meer relevant is kan naar links geswiped worden en verwijderd worden uit de lijst. De notitie blijft dan wel inzichtelijk voor de ledenadministratie maar is gemarkeerd als Voltooid/Niet actueel.
Toevoegen van een notitie gaat via de actieknop rechtsonderin.
3e partij barcode in de app
Heeft jouw zwembad een toegangscontrole systeem op basis van barcodes dan zijn die codes waarschijnlijk al toegevoegd in de ledenadministratie.
De app toont nu ook de 3e partij barcode i.p.v. de QR code op de MyClub pagina.
Je kunt als vereniging nu gebruik maken van het systeem van het zwembad zelf.
De app toont nu ook de 3e partij barcode i.p.v. de QR code op de MyClub pagina.
Je kunt als vereniging nu gebruik maken van het systeem van het zwembad zelf.
Gratis toegang voor leden
Organiseer je een activiteit en zijn alle leden welkom zonder voorinschrijving, dan hebben we goed nieuws.
Vanaf nu kun je leden aanwezig scannen bij de toegangscontrole zonder dat ze zich vooraf aangemeld hebben.
Het scannen gaat dan op basis van de QR code (digitale clubpas).
Op deze manier heb je wel inzicht in het aantal toeschouwers (bv bij een voetbalwedstrijd of turndemonstratie) en kun je gemakkelijk leden van niet-leden scheiden.
Van de externe deelnemers die een kaartje hebben moeten kopen scan je zoals gebruikelijk het e-ticket.
Vanaf nu kun je leden aanwezig scannen bij de toegangscontrole zonder dat ze zich vooraf aangemeld hebben.
Het scannen gaat dan op basis van de QR code (digitale clubpas).
Op deze manier heb je wel inzicht in het aantal toeschouwers (bv bij een voetbalwedstrijd of turndemonstratie) en kun je gemakkelijk leden van niet-leden scheiden.
Van de externe deelnemers die een kaartje hebben moeten kopen scan je zoals gebruikelijk het e-ticket.
QR code met lid-ID ook beschikbaar in de nieuwsbrief
Wil je leden aanmoedigen om naar je gratis event te komen op vertoon van hun persoonlijk lidmaatschap ID?
Vanaf nu kun je de QR code (vertegenwoordigt de digitale lidmaatschapspas) ook opnemen in de nieuwsbrief.
De nieuwsbrief wordt altijd gepersonaliseerd. We hebben nu een contentblok QR code beschikbaar.
Bij ontvangst van de nieuwsbrief door het lid, toont deze de persoonlijke QR code. Deze code is gelijk aan de QR code in de app.
Als je overtuiging hebt dat leden op deze manier sneller hun clubpas kunnen laten zien, dan is dit voor jullie een welkome aanvulling in de app.
Dit content blok is dus alleen geschikt voor een nieuwsbrief die voor leden bestemd is.
Vanaf nu kun je de QR code (vertegenwoordigt de digitale lidmaatschapspas) ook opnemen in de nieuwsbrief.
De nieuwsbrief wordt altijd gepersonaliseerd. We hebben nu een contentblok QR code beschikbaar.
Bij ontvangst van de nieuwsbrief door het lid, toont deze de persoonlijke QR code. Deze code is gelijk aan de QR code in de app.
Als je overtuiging hebt dat leden op deze manier sneller hun clubpas kunnen laten zien, dan is dit voor jullie een welkome aanvulling in de app.
Dit content blok is dus alleen geschikt voor een nieuwsbrief die voor leden bestemd is.
Dienstenrooster / vrijwilligerstaken in de app
Gebruik je binnen de club het Dienstenrooster zodat vrijwilligers zich kunnen aanmelden voor een vrijwilligerstaak?
Vanaf nu kan dat ook via de app. Als een taak openstaat voor aanmelden, kan een ingelogd lid (net als op de website) zich aanmelden op deze taak.
Zijn er voldoende aanmeldingen, dan sluit de activiteit vanzelf en wordt de kleur aangepast.
Ben je aangemeld voor een dienst dan verschijnt deze automatisch op je MyClub pagina en je ontvangt herinneringsmailtjes.
Enkele voorbeelden van taken: papier ophalen, scannen van e-tickets, koffie schenken, schoonmaken, klussen op sportterein, bardiensten draaien etc. etc.
Vanaf nu kan dat ook via de app. Als een taak openstaat voor aanmelden, kan een ingelogd lid (net als op de website) zich aanmelden op deze taak.
Zijn er voldoende aanmeldingen, dan sluit de activiteit vanzelf en wordt de kleur aangepast.
Ben je aangemeld voor een dienst dan verschijnt deze automatisch op je MyClub pagina en je ontvangt herinneringsmailtjes.
Enkele voorbeelden van taken: papier ophalen, scannen van e-tickets, koffie schenken, schoonmaken, klussen op sportterein, bardiensten draaien etc. etc.
Melding in de Zwemcoach app bij 4 weken afwezigheid
Als een kind 4 weken of langer niet aanwezig is op de zwemles, dan krijgt de instructeur een indicatie in de Zwemcoach app.
Door te klikken op de naam kom je als instructeur bij de teamlid detailpagina waar je wellicht de informatie van de ledenadministratie ziet met de reden van afwezigheid.
Vanaf nu kun je ook zelf een notitie maken om de ledenadministratie te informeren.
Door te klikken op de naam kom je als instructeur bij de teamlid detailpagina waar je wellicht de informatie van de ledenadministratie ziet met de reden van afwezigheid.
Vanaf nu kun je ook zelf een notitie maken om de ledenadministratie te informeren.
Voortgang beperkt tot je huidige lesgroep.
De (ouders van) leden hebben inzicht in voortgang van de zwemles.
Deze voortgang is nu beperkt tot de huidige lesgroep.
Zodra er een beoordeling is in de huidige lesgroep wordt de beoordeling van de vorige lesgroep niet meer getoond. Deze wordt wel bewaard.
Deze voortgang is nu beperkt tot de huidige lesgroep.
Zodra er een beoordeling is in de huidige lesgroep wordt de beoordeling van de vorige lesgroep niet meer getoond. Deze wordt wel bewaard.
Activiteit alleen beschikbaar maken voor genodigden
Je kunt activiteit ook alleen publiceren voor genodigden.
Zet in dat geval het publicatievinkje uit en stuur de leden van de vereniging een uitnodiging voor de activiteit. (met het blok activiteit uitnodiging hierin).
De activiteit wordt dan voor de leden, die een uitnodiging hebben gehad, WEL getoond.
Zet in dat geval het publicatievinkje uit en stuur de leden van de vereniging een uitnodiging voor de activiteit. (met het blok activiteit uitnodiging hierin).
De activiteit wordt dan voor de leden, die een uitnodiging hebben gehad, WEL getoond.
Versie 1.4 (30 augustus 2023)
Lidmaatschapsverlenging per einde seizoen
Wil je als club weten of je leden lid blijven voor het einde van het lopende seizoen, dan heb je nu de mogelijkheid om dat in te stellen.
Bij de club-instelling geef je aan of je dit wilt gebruiken en hoeveel weken voorafgaand einde seizoen je de vraag wilt stellen aan het lid.
Bij het openen van de app krijgt het lid de optie om aan te geven wel/geen lidmaatschap af te nemen komend seizoen.
Indien een lid kiest voor 'Nee' dan volgt een normale opzeg procedure.
Bij de club-instelling geef je aan of je dit wilt gebruiken en hoeveel weken voorafgaand einde seizoen je de vraag wilt stellen aan het lid.
Bij het openen van de app krijgt het lid de optie om aan te geven wel/geen lidmaatschap af te nemen komend seizoen.
Indien een lid kiest voor 'Nee' dan volgt een normale opzeg procedure.
Advertenties tonen in de app
Vanaf nu kun je advertenties of banners tonen in de app.
Wil je extra inkomsten genereren voor je club, dan kun je advertentieruimte aanbieden aan je bestaande of nieuwe sponsoren.
Koppel een bannerpositie aan de app. De banners die hierin geplaatst worden zullen in de app getoond worden. (max 1x per dag per lid).
Je dient hiervoor wel de sponsormodule geactiveerd te hebben.
Wil je extra inkomsten genereren voor je club, dan kun je advertentieruimte aanbieden aan je bestaande of nieuwe sponsoren.
Koppel een bannerpositie aan de app. De banners die hierin geplaatst worden zullen in de app getoond worden. (max 1x per dag per lid).
Je dient hiervoor wel de sponsormodule geactiveerd te hebben.
EHBO ondersteuning in de app
Het proces van hercertificering wordt nu ook ondersteund in de app.
Leden van de EHBO verenigingen zien nu op de MyClub pagina in de app welke onderdelen nog gevolgd moeten worden voor de hercertificering.
Ook inschrijven op lesavonden voor het behalen van de juiste competenties kan direct vanuit de app.
Leden van de EHBO verenigingen zien nu op de MyClub pagina in de app welke onderdelen nog gevolgd moeten worden voor de hercertificering.
Ook inschrijven op lesavonden voor het behalen van de juiste competenties kan direct vanuit de app.
Extra velden beschikbaar in profiel update
Indien de ledenadministratie extra velden aangemaakt heeft om gegevens van een lid vast te leggen, dan zijn deze velden nu ook optioneel beschikbaar in de app.
De extra velden kunnen ook beschikbaar gemaakt worden voor de trainer, zodat de trainer deze kan bijwerken op de teamlid detailpagina.
Deze communicatie is alleen inzichtelijk voor de trainer en de ledenadministrateur.
De extra velden kunnen ook beschikbaar gemaakt worden voor de trainer, zodat de trainer deze kan bijwerken op de teamlid detailpagina.
Deze communicatie is alleen inzichtelijk voor de trainer en de ledenadministrateur.
Verder in deze update
- De knock-out fase van toernooien wordt uitgerekend na invoeren van een wedstrijduitslag in de app
- Eindstand/Ranking overzicht van een toernooi is toegevoegd in de app
- QR code van lidmaatschap is bruikbaar als e-ticket voor gratis toegang bij een activiteit
- Toekomstige proeflesser inzichtelijk bij de teamleden
- Controle op beschikbaarheid in team aangescherpt voor proeflessers
Versie 1.5 (6 september 2023)
Standen van de onderlinge wedstrijden
Voor de voetbalverenigingen met een interne competitie is er goed nieuws. De stand van deze interne competitie wordt voortaan getoond bij het team. Op dezelfde manier als de KNVB standen.
Verder in deze update
- Na een klik op een notificatie wordt de profielkeuze overgeslagen en ga je direct naar het juiste profiel.
- In de Zwemcoach app kun je nu ook teamleden geblesseerd melden.
- Alle commissieleden kunnen nu een onkostendeclaratie indienen via de app. (voorheen was dit gekoppeld aan de extra rechten van een commissie)
- Trainers kunnen een onkosten- en urendeclaratie indienen via de app.
- Trainers kunnen nu een prestatie voor een teamlid registreren.
Versie 1.5.1 (27 september 2023)
In deze update
- Voor de invoer van prestaties is het nu mogelijk om meerdere prestaties tegelijk in te voeren (Bulk invoer).
- Openen van een commissiedoucmenten
- als je voor de 2e maal een document opent vraagt de telefoon normaal of die nogmaals wilt downloaden of wilt openen. Deze vraagt komt niet altijd op de voorgrond. Dit is nu opgelost.
- Bij Teamberichten kunnen weer bijlages gestuurd worden.
- Opslaan van een onkosten declaratie als trainer lukt weer.
- Strippenkaart kan vaker gescant worden in één les.
- Bij inloggen met een emailadres wat vaker gebruikt is, worden NIET actieve leden genegeerd.
- Teamleden worden ook voor de vervangen trainer correct getoond.
- Nieuwsitems worden nu getoond tot en met de ingestelde datum
- Hulpteksten worden getoond bij inschrijfformulieren activiteiten.
- Bij invoer van een datum is het nu ook mogelijk om een datepicker te gebruiken.