E-mail versturen naar lid

Soms is het net zo makkelijk om een lid vanuit de ledenadministratie direct een mail te sturen in plaats van via je eigen mailprogramma. Bovendien kun je dan handig bijhouden welke correspondentie er met het lid is geweest. We leggen je uit hoe je dat doet.

E-mail versturen

Een e-mail versturen naar een individueel lid doe je via de ledenadministratie.
  1. Ga in Club-assistent naar Ledenadministratie > Leden.
  2. Zoek het lid op dat je wilt mailen en klik op zijn/haar naam.
  3. De pagina die nu opent, bevat alle gegevens van het desbetreffend lid. Klik nu rechts boven in op 'E-mail sturen'.
  4. Selecteer afzender. Meer informatie over het toevoegen van afzenders vind je hier.
  5. Geef je e-mail een onderwerp en typ een bericht of selecteer een van uw tekst templates.
  6. Klik op versturen om je e-mail te verzenden.
Naast het onderwerp en bericht heeft u ook de mogelijkheid om bcc's en een bijlage toe te voegen.

Verzendlogboek

Wil je weten welke correspondentie er met een lid is geweest? Dat kun je terugvinden in het verzendlogboek. Ga hiervoor in Club-assistent naar Ledenadministratie > Leden en zoek het lid op waarvan je de correspondentie wilt terugzoeken. Klik erop om de lidgegevens te openen.

Scroll vervolgens naar beneden en zoek onder de gekoppelde items naar verzendlogboek. Hier vind je alle e-mailcorrespondentie die er met een lid is geweest. Klik op een e-mail om hem te bekijken.

Tekst templates

Om een template voor een standaard e-mail aan te maken gaat u naar de module Ledenadministratie > Leden > Leden e-mail teksten. Klik op de knop 'item toevoegen' om een e-mail tekst template aan te maken. 

Hier vul je een onderwerp in, bijvoorbeeld 'Factuur'. Bij bericht plaats je de standaard tekst voor je e-mail. Je kan hier gebruik maken verschillende placeholders, deze staan op de pagina vermeld. 
Vul eventueel een BCC in en kies een hoofdlocatie.