E-mail versturen naar lid

Soms is het net zo makkelijk om een lid vanuit de ledenadministratie direct een mail te sturen in plaats van via je eigen mailprogramma. Bovendien kun je dan handig bijhouden welke correspondentie er met het lid is geweest. We leggen je uit hoe je dat doet.

E-mail versturen

Een e-mail versturen naar een individueel lid doe je via de ledenadministratie.
  1. Ga in Back-site naar Ledenadministratie > Leden.
  2. Zoek het lid op dat je wilt mailen en klik op zijn/haar naam.
  3. De pagina die nu opent, bevat alle gegevens van het desbetreffende lid. Klik nu rechts boven in op 'E-mail sturen'.
  4. Geef je e-mail een onderwerp en typ een bericht of selecteer een van uw tekst templates.
  5. Klik op versturen om je e-mail te verzenden.
Naast het onderwerp en bericht heeft u ook de mogelijkheid om bcc's en een bijlage toe te voegen.

Verzendlogboek

Wil je weten welke correspondentie er met een lid is geweest? Dat kun je terugvinden in het Verzendlogboek. Ga hiervoor in Back-site naar Ledenadministratie > Leden en zoek het lid op waarvan je de correspontentie wilt terugzoeken. Klik erop om de lidgegevens te openen.

Scroll vervolgens naar beneden en zoek onder de gekoppelde items naar Verzendlogboek. Hier vind je alle e-mailcorrespondentie die er met een lid is geweest. Klik op een e-mail om hem te bekijken.

Tekst templates

Om een standaard tekst voor een mail naar een lid aan te maken gaat u naar de module "Ledenadministratie". Onder het tussenkopje bevestigingsmails staat "Leden e-mail teksten", druk hierop.

Om een standaard tekst toe te voegen drukt u rechtsboven op "Item toevoegen".

Hier kunt u een onderwerp ingeven en een bericht schrijven. In het bericht zijn verschillende placeholders te gebruiken, deze staan onder het invoerveld van het bericht beschreven.